Lume, lume şi iar lume ! Vă recomand două module dintr-o amplă manifestare culturală. Cel puţin în intenţii....
CONFERINȚA
TEATRUL ÎN COMUNICAREA SOCIALĂ
22 – 26 MARTIE 2012 BUCUREȘTI
22 – 26 MARTIE 2012 BUCUREȘTI
OBIECTIVE:
· prezentarea unor experiențe seminificative din tendințele contemporane de utilizare a treatrului în educație și a teatrului pentru construcție comunitară cu aportul unor personalități internaționale ale domeniului
· crearea unei platforme pentru diseminarea metodelor si tehnicilor specifice teatrului in educație și teatrului comunitar
· deschiderea învățământului teatral spre zone de necesitate stringentă pentru educația mentalităților privind participarea activă a artistului în societate
· integrarea metodelor de educație din domeniul artelor spectacolului în programe și strategii specifice educației pentru comunicarea socială.
CUI SE ADRESEAZĂ ?
· profesioniștilor din domeniul artelor spectacolului care dezvoltă în instituții teatrale sau sistem independent programe de educație prin teatru și programe construite pentru comunități specific
· studenților și profesorilor din Universitățile de Teatru din România
· studenților și profesorilor din Universitățile de Teatru din România
· factorilor decizionali pentru finanțarea proiectelor de educație teatrală și de intervenție cultural-educațională în comunități
TEATRUL PENTRU EDUCAȚIE
Teatrul şi educaţia reprezintă modele fundamentale de comunicare socială şi de formare a unei conştiinţe civice active.
Educaţia prin teatru dezvoltă participarea publicului tânăr la construcţia unei societăţi în care implicarea indivinduală şi colectivă constituie forme democratice de acţiune şi schimbare.
Modulul de conferinţe Teatru pentru Educație este axat pe două dimensiuni interdependente:
Dimensiunea educativă a teatrului. Instituţia teatrală şi educaţia
Educarea şi dezvoltarea publicului de teatru, precum şi diversificarea activităţilor din instituţiile teatrale (ateliere în care este implicat publicul tânăr, întâlniri şi dezbateri adresate copiilor şi adolescenţilor, spectacole), folosind mijloace specifice pedagogiei teatrale.
Teatrul pentru educaţie. Metode de lucru în şcoli şi licee
Îmbogăţirea strategiilor de educaţie participativă, prin valorizarea unor mijloace şi tehnici de învăţare, care au la bază structuri şi metode teatrale.
Teatru pentru Educație constituie o platformă de cercetare cu potenţial de schimbare socială şi deschidere culturală.
TEATRUL ȘI SOCIETATEA DESCHISĂ
Teatrul respezintă cel mai performant instrument de analiză de care o societate dispune la un moment dat. Fie că funcționează într-un climat politico-social deschis sau nu, teatrul are toate atributele unei celule de criză.
Natura sa complexă și interdisciplinară fac din teatru un laborator performant, capabil să ofere analize obiective asupra oricărui eveniment destabilizator care se produce sau e pe cale să se producă într-o societate, indiferent de natura sa. (politică, economică, socială, morală, etică, religioasă sau tehnologică).
Elementele cu care operează și impactul pe care mizează au transformat însă teatrul, după al doilea război mondial, într-o instituție angajată activ în managementul conflictelor și generarea / facilitarea schimbărilor sociale, fiind un medium care revelează crizele și reliefează alternativele.
Modulul conferinței noastre, Teatrul și Societatea Deschisă, își propune să ofere o argumentație solidă în impunerea teatrul ca entitate necesară și obligatorie în diagnosticarea și remedierea conflictelor din societate, recunoscându-i-se, totodată, aportul în impunerea pașnică a unor direcții care, anterior, erau rezultatul direct al revoltelor și revoluțiilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu