joi, 29 iulie 2010

Invidie ?


Intr-o zi, vecinul nostru de bloc si-a luat un aparat de aer conditionat. Era un zaduf ingrozitor, dar noi n-aveam aparat de aer conditionat si nici bani ca sa ne cumparam unul. Sufeream de caldura si de invidie. Aveam insa o biblioteca. Ne-am uitat in ea si am scos cugetarile lui Seneca. Am citit de acolo o pagina-doua despre bine si sensul vietii si, desi cald tot ne era, nu l-am mai invidiat pe vecin.

Ceva mai tarziu, vecinul si-a deschis un butic si a inceput sa umble imbracat la costum la patru ace. Noi - tot cu blugi. Nu-i nimic - ne-am zis linistiti, citind un capitol din Etica lui Spinoza. Apoi vecinul a aparut deodata intr-un Megane argintiu. Noi n-aveam nici bicicleta, dar l-am dispretuit citind din Phaidon al lui Platon.

Mai tarziu, vecinul a schimbat Meganul pe Mertan. Nu ne-a pasat, caci si noi il schimbaseram deja pe Platon cu Aristotel. Si-a luat si un 4x4, cel mai mare de pe strada. Noi l-am luat pe Marcus Aurelius, care ne-a facut sa zambim impacati.

A mai trecut o vreme si vecinul si-a luat nevasta noua: blonda, frumoasa, tanara. Noi - tot cu cea veche, dar am luat Evanghelia dupa Ioan.

Vecinul si-a imbracat soata cu o garderoba intreaga si cu blanuri, basca bijuteriile. Noi ne-am imbracat spiritul citind din Eclesiast.

In fine, vecinul s-a mutat intr-o vila la sosea cu gard mare, bodigarzi si piscina. Am rezistat si de data aceasta eroic, citind Richard III.

A urmat o a doua vila - la munte. Dupa ce am vazut-o, ne-am consolat cu Macbeth.

O a treia - la mare: am recurs la Invierea lui Tolstoi, al carei efect l-am consolidat cu Ghilgames, Ghandi si Declaratia de iubire a lui Liiceanu. Ne-am simtit cu mult mai bine.

L-au dat la televizor la o emisiune foarte populara. Ne-am stapanit emotia cu o portie de Caragiale.

L-au dat a doua oara cu mare succes: am fi suferit daca nu ne-ar fi ajutat Ananda Coomaraswamy, Cartea lui Iov si Cazul Wagner al lui Nietzsche.

Asa a trecut ceva mai mult timp... Vecinul isi lua case, masini, iahturi, femei. Noi raspundeam cu Balzac, Thomas Mann, Hegel,Berdiaev. Lupta era stransa, dar echilibrata.

In sfarsit, intr-o zi l-au aratat cu catuse la maini, umflat de PNA. Am rasfoit atunci fericiti Apocalipsa. Dar peste vreo doua saptamani, vecinul nostru era eliberat si chiar si-a anuntat candidatura pe listele unui partid majoritar.

Scarbiti, ne-am uitat in biblioteca. N-am mai vazut nimic.
Ne-am uitat pentru a doua oara. Nu ne-a venit sa credem.
Pentru a treia oara ne-am uitat cu atentie. Acelasi rezultat: citiseram toate cartile.

Si atunci ne-a cuprins invidia...

Popor roman, nu te-ai saturat sa stai pe locul mortului si sa fii condus de toti tampitii?



Dan Puric

Un comentariu:

  1. Ca '' replica'', in primul rand Dan Puric trebuie sa stie ca rolul omului in general, nu este acela de a purta grija vecinului si de a monitoriza orice se petrece cu situatia sociala sau materiala a acestuia .Oamenii care sufera la propriu datorita instaririi( importanta este instarirea spirituala) , ori starea de bine familiala a vecinilor ori a altor persoane cunoscute , nu pot sa spun altfel decat ca AU UN SUFLET BOLNAV. Ei bine , asta tine si de educatia pe care ai primit-o in copilarie , insa din pacate unii se nasc cu acest suflet '' bolnav'' . Desigur nu aprob nici un fel de tehnica murdara folosita in scopul de a te imbogati , insa asta este calea pe care si-a ales-o acea persoana si va fi dator cu o judecata .
    Inteleg foarte bine ca Omul este slab , toti am trecut macar o data in viata prim momente de invidie, dar daca esti '' liber'' aceste momente de invidie tin foarte putin la inceput si esti capabil sa-ti alungi gandurile care te chinuie si se nasc datorita faptului ca fiecare dintre noi si-ar dori sa fie cat mai prosper si sa aiba de toate . Cat de frumoasa si noua este masina vecinului, ti-o doresti....o strafulgerare de invidie te trece prin tot corpul, insa imediat dupa aceea trebuie sa-ti revii, sa te bucuri pentru el si sa fii capabil ca acest gand sa nu te mai chinuiasca . Daca nu poti, daca suferi in casa, atunci esti bolnav . Degeaba ai citit toate invataturile duhovnicesti, caci lanturile sunt strins legate .
    '' Scarbiti ne-am uitat in biblioteca.''--- De ce scarbiti ? Cum poti fi scarbit pe cineva care personal nu-ti face nici un rau ? Scarbit, plin de ura si invidie din cauza prosperitatii legale sau nu a altuia. De astfel de oameni trebue sa te feresti, sunt iremediabil, calariti de diavol. Alinarea, calea si lumina sufletului nu o gasesti in biblioteca, domnule Dan Puric . Cauti in sufletuti murdar o particica curata si neatinsa si o trimiti catre Dumnezeu, daca nu gasesti, Dumnezeu si-a intors fata de la tine .
    '' Popor roman, nu te-ai saturat sa stai pe locul mortului si sa fii condus de tampiti ?''
    Domnule Dan Puric, fiecare om se conduce pe sine insasi si in functie de cum se ''conduce'' ASA VA TRAI .
    In oranduirea sociala, politica e politica, sigur nu trebuie sa ne complacem si sa traim lumeste mizerabil si in saracie datorita acestor NEMERNICI . Sunt deacord si vehement in ideea de a trimite in puscarie pe tot politicul sarlatan, hot si tradator de neam, care ne-au ruinat si ne-au facut sclavi (dupa cum vezi si natura acestui blog) . Dar felul dumitale de a intercala perceptia starii de invidie si cu situatia actuala a Romaniei si a poporului roman, mi se pare de-a dreptul gresit.

    Adica noi, poporul roman trebuie sa luam atitudine impinsi de la spate de invidia care ne chinuieste pe unii ?Dar ceilalti care nu sufera de aceasta boala, ce ar trebuie sa faca?Sa fie docili in fata nedreptatilor, a furturilor si a tot ce se intampla in tara asta?

    NU domnule, atitudinea trebuie luata prin simtul civic, de a nu ignora ticalosii intr-o sociatate care sufera datorita acestora.

    Dar cine ne sunt ticalosii?

    Dumneata esti un om inteligent, cunosti situatia globala , vremurile in care traim si cum lumea este condusa de slujitorii Raului : masoneria, capii sionisti, gruparile oculte si altii, care stii desigur ca au un singur si comun tel. Ei bine, toti acestia se afla in functii si structuri de conducere la toate nivelele din tara asta si de pe Pamant . Daca nu-i indepartam intai pe acesti ticalosi societatea (omenirea) nu mai are nici o sansa .

    Dumneata, sub''perdeaua'' doctrinei religioase ortodoxe, ce esti ? Crezi ca vor rezolva aceste probleme cu echerul si compasul?

    Catalin Nadabaica- - intrus_117

    04-08-2010

    RăspundețiȘtergere

Blog Archive

Venetia

imagine 1 venetia imagine 2 venetia
imagine 3 venetia imagine 4 venetia

Colegii de BloG